نتایج جستجوی شما

اقامت دبی با اجاره خانه

نوشته شده توسط سون سنچری در ۱۰ تیر ۱۴۰۳
۰

به‌طور کلی امکان اقامت دبی با اجاره خانه وجود ندارد و برای دریافت اقامت راه حل های دیگری موجود است . برای اجاره خانه در دبی، ابتدا بایستی به یک آژانس املاک مراجعه و سپس با توجه به بودجه و نیازهای خود، آپارتمان و یا خانه مناسبی را به کمک آژانس املاک پیدا کنید. آژانس‌های املاک در دبی اصولا طیف گسترده‌ای از ویلاها، خانه‌ها و آپارتمان‌ها را ارائه می‌دهند. در این بلاگ به شرایط اقامت، حقوق و مقررات و نکات لازم برای اقامت دبی با اجاره خانه می‌پردازیم؛ لطفا تا انتهای این بلاگ همراه ما باشید.

اقامت دبی با اجاره خانه

قیمت اجاره خانه در دبی

قیمت اجاره ملک برای افرادی که قصد اقامت در دبی را دارند، از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. جالب است بدانید که اقامت دبی با اجاره خانه رابطه مستقیمی با متراژ و مکان خانه دارد و اصولا خانه‌های که کوچک‌تر و معمولی هستند و طرح و معماری بسیار ساده‌ای دارند، در مقابل سوئیت‌ها و آپارتمان‌های بزرگ‌تر که معماری مجلل و خاص‌تری دارند، از قیمت کمتری برخوردار هستند. می‌توان یک خانه‌ی کوچک را با حداقل ۴۰ هزار درهم اجاره کرد و خانه‌های بزرگ‌تر را با ۲۰۰ هزار درهم و حتی بیشتر از این مقدار، اجاره کرد.

یکی از نکات مهمی که برای اقامت دبی با اجاره خانه بایستی به آن توجه نمود، متراژ خانه براساس تعداد اعضای خانواده و بودجه می‌باشد. به عبارتی، هنگامی‌که تعداد اعضای خانواده شما بیش‌تر از چهار نفر باشد، بهتر است خانه‌ای را اجاره کنید که دو یا سه اتاق داشته باشد. به همین علت باید قبل از اجاره خانه در دبی، ابتدا بودجه و میزان درآمد ماهیانه خود را حل کرده تا بعد از گذشت مدتی با مشکل پرداخت اجاره بها روبه‌رو نشوید.

اقامت دبی با اجاره خانه

قوانین اجاره خانه در دبی

  1. عدم وجود رهن: در دبی املاک فقط اجاره داده می‌شوند و چیزی به نام رهن وجود ندارد.
  2. پرداخت ودیغع یا دیپازیت: مقداری پول که اغلب با نام دیپازیت شناخته می‌شود و معمولا ۵ درصد کل اجاره یک سال است و باید به‌ صورت امانت به صاحب ملک داده شود.
  3. مدت قرارداد اجاره: اکثر قراردادهای اجاره خانه در دبی، یک ساله می‌باشند و در هنگام لغو آن جریمه‌ ای باید پرداخت شود.
  4. پرداخت اجاره یک ساله: پرداخت اجاره یک ساله از پیش بسیار رایج است و موجب سهولت در امور می‌شود. همچنین اجاره سالانه ممکن است برحسب توافق بین یک تا شش چک باشد.

مراحل اقامت دبی با اجاره خانه

برای اقامت در دبی با اجاره خانه، بایستی مراحلی را طی کرد که شامل موارد زیر می‌باشد:

انتخاب خانه

برای خرید خانه‌ای مناسب در دبی می‌توانید از خدمات آژانس‌های املاک کمک بگیرید. آن‌ها طیف گسترده‌ای از آپارتمان‌ها و ویلاهای اجاره‌ای را ارائه می‌دهند. اگر به دنبال خانه‌ای ارزان هستید بهتر است خانه‌هایی را انتخاب کنید که در محله های ارزان قیمت تر هستند و با مرکز شهر فاصله دارند، نزدیکی به مرکز شهر یا همان داون تاون دبی یکی از ملاک هاست.

عقد قرارداد اجاره

بعد از انتخاب خانه، بایستی قرارداد اجاره را با صاحب خانه و آژانس املاک امضا کنید. قرارداد اجاره بایستی به زبان انگلیسی تنظیم شود و باید همه‌ی جزئیات مربوط به اجاره خانه، مانند مبلغ اجاره، مدت زمان اجاره، ودیعه و باقی موارد را شامل شود.

دریافت ویزای اقامت

برای دریافت اقامت در کشورهای مختلف، معمولاً نیاز به ارائه مدارک خاصی دارید. البته این مدارک ممکن است بسته به قوانین و مقررات کشور مقصد متفاوت باشند. در ادامه، لیستی از مدارک معمول که برای درخواست اقامت نیاز است، آورده شده است:

  1. فرم درخواست اقامت: تکمیل و امضا شده توسط متقاضی.
  2. گذرنامه معتبر: با حداقل شش ماه اعتبار باقی‌مانده.
  3. عکس پرسنلی: مطابق با مشخصات و قوانین کشور مقصد.
  4. گواهی عدم سوء پیشینه: صادره از پلیس کشور محل اقامت فعلی.
  5. گواهی سلامت: برخی کشورها نیاز به ارائه آزمایشات پزشکی دارند.
  6. اثبات توانایی مالی: مدارکی مانند گردش حساب بانکی، نامه کاری، یا گواهی حقوق.
  7. بیمه سلامت: بیمه‌نامه معتبر که پوشش پزشکی را در کشور مقصد تضمین می‌کند.
  8. قرارداد اجاره یا سند مالکیت: به عنوان مدرک محل اقامت در کشور مقصد.
  9. نامه اشتغال به کار یا پذیرش تحصیلی: در صورت اقامت به دلیل کار یا تحصیل.
  10. اثبات وضعیت تأهل: مانند گواهی ازدواج یا گواهی طلاق.
  11. گواهی تولد: برای متقاضی و اعضای خانواده همراه.
  12. اسناد مربوط به فرزندان: مانند گواهی تولد و اجازه‌نامه قانونی از والدین دیگر (در صورت نیاز).

دریافت کارت اقامت

بعد از تایید درخواست ویزایتان، کارت اقامت دبی برای شما صادر می‌شود. این کارت اصولا دو سال اعتبار دارد و بعد از یک سال می‌توان آن را تمدید کرد.

اقامت دبی با اجاره خانه

نتیجه‌گیری

دبی یکی از پرطرفدارترین شهرهای جهان برای مهاجرت و اقامت می‌باشد که این شهر به علت موقعیت جغرافیایی مناسب، اقتصاد پویا، امکانات رفاهی و تفریحی پیشرفته و فرهنگ غنی، مورد توجه مهاجران از سراسر جهان قرار گرفته است. در این بلاگ به شرایط اقامت، حقوق و مقررات و نکات لازم برای اقامت دبی با اجاره خانه پرداختیم؛ از شما تشکر می‌کنیم که تا انتهای این بلاگ همراه ما بودید.

ثبت دیدگاه

Your email address will not be published.

مقایسه لیست ها