نتایج جستجوی شما

اقامت دائم دبی

نوشته شده توسط سون سنچری در ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
۰

بزرگ‌ترین شهر تجاری کشور امارات متحده عربی، دبی می‌باشد. این شهر زیبا، مدرن و جذاب در سواحل خلیج فارس واقع شده است و در سال‌های اخیر توانسته پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشد که از نظر کار و زندگی آن را به یک شهر ایده‌آل تبدیل کرده است. اقامت دائم دبی گزینه‌ای می‌باشد که هر فرد خارج از این شهر آرزوی آن را دارد؛ اما باید ببینیم که امارات متحده عربی به متقاضیان اقامت دائم خواهد داد یا خیر.

البته به روش‌های مختلفی نظیر سرمایه گذاری، ازدواج، خرید ملک، تولد، تحصیل و … می‌توان اقامت موقت دبی را به دست آورد. اما اگر شما جزو افرادی هستید که به اقامت دائم این شهر علاقه‌مند هستید و نمی‌دانید که آیا می‎‌توان به اقامت همیشگی این شهر زیبا رسید یا خیر، با ما همراه باشید تا این موضوع را با هم بررسی نماییم.

معرفی روشهای اقامت دبی

روش‌های مختلفی برای اقامت در دبی وجود دارد و برای هر فردی از یک طریق این راه امکان‌پذیر است. ما در ادامه به شرح رایج‌ترین روش‌های اقامت دبی اشاره کرده‌ایم:

اقامت دائم دبی
  • اقامت در دبی با خرید ملک در این شهر

یکی از روش‌هایی که این روزها بسیار برای اقامت دبی شاهد تبلیغات آن هستیم، خریدن ملک در این شهر است. بسیاری از تبلیغات ادعا می‌کنند که اقامت دائم دبی با خرید ملک در این شهر امکان پذیر است؛ اما شما با خرید ملک در دبی بسته به قیمت ملک فقط اقامت ۲ تا ۱۰  ساله این شهر را به دست خواهید آورد.

  • اقامت در دبی با ثبت شرکت

سریع‌ترین روش اخذ اقامت دبی، به ثبت رساندن شرکت در این شهر است. اقامت در امارات متحده عربی و شهر دبی از طریق ثبت شرکت به شکل نامحدود امکان تمدید دارد. در ضمن محدودیتی برای نوع شرکتی که در دبی قصد ثبت آن را دارید، وجود ندارد.

  • اقامت در دبی از طریق ازدواج

شاید برخی از افراد تصور کنند که با ازدواج با یک فرد این کشور بتوانند اقامت دائم دبی را به دست آورند؛ اما اخذ اقامت دبی از روش ازدواج در این کشور شرایط پیچیده و بسیار سختی دارد و بیشتر مناسب زنان خارجی است که قصد ازدواج با یک مرد مقیم امارات را دارند.

اقامت دائم دبی
  • اقامت در دبی از طریق استارت آپ

در چند سال اخیر شاهد هستیم که امارات شرایط راه اندازی استارت آپ را برای کارفرینان در این شهر بسیار ساده نموده است. کارآفرینان خارجی می‌توانند با ایجاد استارت آپ در کشور امارات از مزایایی نظیر عدم پرداخت مالیات، مالکیت صد در صدی کسب و کار خود بهره‌مند باشند و طولانی‌مدت در این شهر اقامت کرده و حتی در دبی بازنشسته شوند.

  • اقامت در دبی از طریق تحصیل

دانشجویانی که برای تحصیل به شهر دبی می‌روند تا پایان تحصیلات خود حق اقامت در این شهر را دارند؛ اما اقامت دائم در دبی و اجازه کار در این شهر به دانشجویان اعطا نخواهد شد. اما می‌توانند در قالب برنامه‌های کارورزی به کار در این شهر بپردازند.

آیا اقامت دائم دبی امکان پذیر است؟

مهاجرت به کشور امارات متحده عربی و شهر دبی از طریق مختلفی مانند خرید خانه، ثبت شرکت، تولد، ازدواج، تحصیل و … برای متقاضیان ایرانی و خارجی ممکن است. بیشتر مجوزهایی که برای اقامت شهروندان در دبی صادر می‌شود، ۱، ۲، ۳ و نهایت ۱۰ ساله هستند و تا این لحظه چیزی به نام اقامت دائم در امارات ممکن نیست.

اقامت دائم دبی

معمولا مشکل خاصی برای تمدید اقامت چند ساله که بیان شد در امارات و دبی وجود ندارد؛ اما اینکه می‌توان در مدت کوتاهی اقامت دائم دبی را به دست آورد، درست نیست. زیرا این کار به راحتی امکان پذیر نمی‌باشد.

نتیجه گیری

امارات متحده عربی و شهر دبی این کشور یکی از بهترین مراکز برای راه اندازی کسب و کار به شمار می‌روند. مالیات صفر درصد برای شرکت‌های خارجی، عدم نیاز به ضامن مقیم اماراتی، وضعیت استراتژیک دبی در تجارت جهانی و … سبب شده که دبی به یک شهر مهاجر پذیر تبدیل شود.

از روش‌های مختلفی شما می‌توانید برای اقامت در دبی اقدام کنید که در این مطلب به برخی از این روش‌ها اشاره کردیم؛ اما اقامت دائم دبی در این شهر ممکن نیست و فقط شما می‌توانید اقامت موقت خود را تمدید کنید. بنابراین فریب تبلیغات گوناگون در باب اقامت دائم در دبی را نخورید.

ثبت دیدگاه

Your email address will not be published.

مقایسه لیست ها