نتایج جستجوی شما

اجاره خانه در دبی

نوشته شده توسط سون سنچری در ۱۸ تیر ۱۴۰۳
۰

هما‌ن‌طور که می‌دانید دبی یک کانون گردشگری است. دبی یکی از پرطرفدارترین شهرهای جهان برای مهاجرت و اقامت می‌باشد که این شهر به علت موقعیت جغرافیایی مناسب، اقتصاد پویا، امکانات رفاهی و تفریحی پیشرفته و فرهنگ غنی، مورد توجه مهاجران از سراسر جهان قرار گرفته است. بسیاری از افراد برای سرمایه‌گذاری یا کار به این شهر سفر می‌کنند و به علت بالا بودن قیمت خانه به دنبال اجاره هستند. برای اقدام به اجاره آپارتمان، سوئیت یا ویلا، بایستی اطلاعات کافی داشته باشند تا محله‌ی درستی را انتخاب کنند. در این مطلب، اطلاعاتی را در خصوص اجاره خانه در دبی به شما خواهیم داد. لطفا تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

اجاره خانه در دبی

اجاره آپارتمان و ویلا در دبی

احتمال دارد شما هم شامل افرادی باشید که به قصد شروع یک زندگی جدید، کشور امارات متحده عربی را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. مهاجرت به دبی و شروع زندگی و یا هر کشور جدیدی با مسائل نو و دغدغه‌هایی همراه است. در دبی، خانه‌ها فقط اجاره داده می‌شوند و چیزی به نام رهن وجود ندارد. قراردادهای اجاره‌ ملک در دبی اصولا یک ساله هستند و در صورت لغو آن جریمه سنگینی باید پرداخت شود. پیش از اقدامات لازم برای این منظور، اطلاع از قوانین و شرایط اجاره خانه در این شهر حائز اهمیت است.

مراحل اجاره در دبی

آشنایی با مراحل لازم برای اجاره خانه در دبی باعث می‌شود که مراحل برای شما آسان‌تر شود. در ادامه به مراحل اجاره خانه در دبی اشاره شده است:

فهرست بندی گزینه‌های احتمالی اجاره خانه در دبی

بسته به ترجیحات و محدودیت‌های بودجه‌ای شما، سایت‌هایی وجود دارند که نیازهای شما را در نظر می‌گیرند تا بهترین گزینه‌های ممکن را برای اجاره خانه ارائه دهند. بعد از نهایی شدن فهرست گزینه‌های احتمالی، بسته به محل، امکانات و تکمیل کار، می‌توانید با صاحب‌خانه‌ها یا آژانس‌های املاک خانه‌های احتمالی خود، ارتباط برقرار کنید.

اجاره خانه در دبی

تنظیم وقت برای بازدید

هنگامی که تاریخ و زمان بازدید تنظیم شد، به دقت محله را مورد بررسی قرار دهید و تمامی ابعاد ملک را در نظر بگیرید. در صورتی که هنوز تا حدودی شک داشتید، در زمانی دیگر دوباره از ملک بازدید کنید. برای اجاره خانه در دبی حتما تمامی سوال‌های خود در خصوص جای پارکینگ، امکانات، لوله کشی و وضعیت ساختمان را بپرسید. در صورت وجود مشکلات جزئی مانند رنگ دیوارها یا خرده آسیب‌های وارد شده به ملک، مطمئن شوید که قبل از امضای قرارداد اجاره آن‌ها را حل می‌کنید؛ در غیر این صورت احتمال دارد بعدا برای این کار خیلی دیر شود.

نهایی کردن توافق

صد در صد مطمئن شوید که صاحب‌خانه هم از توافق‌های صورت گرفته در مورد شرایط پرداخت رضایت داشته باشد. اطمینان پیدا کنید که آژانس مشاور املاک در RERA رجیستر شده باشد و برای مطمئن شدن شماره واسطه معامله را بپرسید.

اجاره خانه در دبی

رزرو ملک

در فرایند اجاره خانه در دبی جهت رزرو ملک بایستی مبلغی معادل حدودا پنج درصد هزینه کل را به عنوان وجه‌الضمان بپردازید؛ اما حتما یک رسید یا سند دریافت کنید که مشخص شود شما این مبلغ را پرداخت کرده‌اید. در کنار پرداخت وجه‌الضمان بایستی کپی پاسپورت و کپی ویزای اقامتی را هم ارائه دهید.

قرارداد اجاره را با دقت مطالعه کرده و سپس امضا کنید

همیشه قرارداد را با دقت مطالعه کنید تا اطمینان پیدا کنید که با قوانین اجاره‌ی خانه در دبی مطابقت دارد و از حقوق مستاجر آگاه شوید. اگر بندی وجود داشت که قصد داشتید به قرارداد اضافه یا از آن حذف کنید، در صورت وجود توافق دو طرفه با صاحب‌خانه این کار ممکن است.

اجاره خانه در دبی

فرم جابه‌جایی

برخی از محله‌‌های دبی، برای اجاره خانه دبی نیاز به مجوز جابه‌جایی و اسنادی مانند کپی پاسپورت، امارات آی دی، سند تکمیل پرداخت، کپی قرارداد اجاره و رسید شارژ خدمات اخیر دارند.

نتیجه گیری

دبی یک کانون گردشگری بین‌المللی است که به علت بالا بودن هزینه‌ی اقامت در هتل، اجاره خانه در دبی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. افرادی که برای سرمایه‌گذاری یا کار به این شهر سفر می‌کنند به دنبال اجاره هستند. در این مطلب به مراحل اجاره در دبی اشاره کردیم. توجه داشته باشید که اجاره‌نامه‌ها بایستی تایید حکومتی داشته باشند و توسط دائره اسکان تایید می‌شوند.

ثبت دیدگاه

Your email address will not be published.

مقایسه لیست ها