نتایج جستجوی شما

خرید مغازه در دبی

نوشته شده توسط سون سنچری در ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
۰

دبی یکی از محبوب‌ترین مقصدهای تجاری در جهان است و به عنوان شهری پیشرو در زمینه تجارت به حساب می‌آید. خرید ملک در دبی علی‌الخصوص خرید مغازه در دبی فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری در این شهر فوق‌العاده تلقی می‌شود و افراد تنها با داشتن یک ملک تجاری می‌توانند به بازار بین‌المللی دسترسی یابند و تجربه‌ بی‌نظیری را در حوزه تجارت کسب کنند. اقتصاد رو به رشد دبی، نیروی کار تعاونی ماهر و قوانین دوستانه از جمله نکات مثبت افتتاح مغازه در دبی هستند. در ادامه برای مراحل خرید مغازه در دبی و آشنایی با مراکز مناسب خرید آن با ما همراه باشید.   

مراحل خرید مغازه در دبی

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، افتتاح یک مغازه در دبی فرصت تجاری پرسود و شگفت‌انگیزی را برای شما به ارمغان می‌آورد؛ زیرا این شهر را به عنوان یکی از بهترین قطب‌های گردشگری در جهان می‌شناسند که هر سال میلیون‌ها گردشگر به آن سفر کرده و اغلب اوقات خود را در مال‌های لوکس دبی سپری می‌کنند. لذا آشنایی با مراحل خرید مغازه در شهر دبی امری ضروری است که در ادامه به طور کامل به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

خرید مغازه در دبی

برنامه‌ریزی

اولین گام برای خرید مغازه در دبی، تصمیم‌گیری درباره نوع فعالیت مورد نظرتان است. برای این کار ابتدا باید از لیست ۲۱۰۰ فعالیت که توسط وزارت توسعه اقتصادی در دبی ارائه می‌شود یک فعالیت را به دلخواه انتخاب کنید. سپس نوبت به انتخاب یک ساختار قانونی برای کسب‌وکار می‌رسد. ساختار انتخابی بسته به نوع فعالیت تجاری، تعداد شرکا و شرایط مالکیت متفاوت است. به عنوان مثال در صورتی که قصد دارید مغازه‌ای خارج از مناطق آزاد (سرزمین اصلی) باز کنید، باید حتماً با یک شهروند امارات متحده عربی به صورتی که آن شخص ۵۱ درصد سهام را در اختیار داشته باشد شراکت کنید؛ در غیر این صورت مجبور به امضای قرارداد حمایت از سرمایه‌گذار خواهید شد.

خرید مغازه در دبی

ثبت‌نام تجاری

در این مرحله نوبت به انتخاب یک نام تجاری مناسب می‌رسد که باید آن را ثبت کنید. این نام باید منحصر به‌فرد، منعکس کننده ماهیت و سازگار با فرهنگ امارات متحده عربی باشد و در نهایت از قوانین کشور پیروی کند. بد نیست تا در این بخش نسبت به برخی از قوانین جدید املاک در امارات آگاه شوید. طبق این قوانین، نام و مالکیت شرکت تجاری فرد باید مطابق با ملک تجاری در دبی باشد و نیز براساس قانون Free Hold، سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند مالکیت ۱۰۰ درصدی ملک تجاری خریداری شده خود را در اختیار بگیرند. لازم به ذکر است که نگهداری از ملک برعهده خریدار می‌باشد.

تایید اولیه و پیش‌نویس تفاهم‌نامه انجمن

خرید مغازه در دبی مستلزم دریافت تایید اولیه از وزارت توسعه اقتصادی در دبی (DED) است. در واقع منظور از تایید اولیه یک مجوز کلی برای شروع کسب‌وکار می‌باشد. همچنین ارسال کردن مدارک مورد نیاز اعم از کپی پاسپورت خود و شرکا، گواهی رزرو نام تجاری و تاییدیه فعالیت تجاری خود برای مقامات مربوطه امری بسیار ضروری است. سپس باید نسبت به تهیه یک تفاهم‌نامه انجمن (MOA) اقدام کنید. در واقع این تفاهم‌نامه تعیین کننده روابط بین شرکا، مسئولیت‌های آن‌ها و سهم آن‌ها از سود و زیان است. همچنین باید یک قرارداد نمایندگی خدمات محلی را که بین شما و یک تبعه امارات متحده عربی است را امضا کنید.

خرید مغازه در دبی

بهترین مراکز برای خرید مغازه در دبی

پس از آشنایی با روند کلی خرید مغازه، نوبت انتخاب مراکز مناسب است. مراکز تجاری پررونق و متعددی در دبی وجود دارند که افراد می‌توانند متناسب با بودجه و نیاز خود یکی را به دلخواه برگزینند. از جمله بهترین آن‌ها می‌توان مراکز خرید دبی مال، برجمان سنتر، العین، بلوار برج‌های امارات، الغدیر و دیره سیتی‌سنتر را نام برد. بدیهی است تصمیم‌گیری درباره انتخاب هر یک از مراکز خرید به عوامل مختلفی مانند امکانات، هزینه‌ها و موقعیت مکانی مرکز خرید وابسته است.

خرید مغازه در دبی

نتیجه‌گیری

همان‌طور که مستحضر هستید، خرید مغازه در دبی فرصتی عالی برای تجارتی سودآور می‌باشد. رشد اقتصادی سریع و چشم‌گیر دبی در سال‌های اخیر باعث افزایش تمایل افراد به سرمایه‌گذاری و تجارت در این شهر شده است. ناگفته نماند که سالانه هزاران توریست‌ به دلیل شهرت بین‌المللی دبی به این شهر سفر می‌کنند و این امر در نهایت فروش بیشتر محصولات و خدمات شما را در پی دارد. لازم به ذکر است که مطالب ذکر شده در این مقاله تنها بخشی از مراحل خرید مغازه را شرح دادند و بهترین راه برای کسب اطلاعات دقیق‌‌تر، مراجعه به مشاوران املاک باتجربه می‌باشد.

ثبت دیدگاه

Your email address will not be published.

مقایسه لیست ها