نتایج جستجوی شما

اجاره خانه‌ها در دبی چه مراحلی دارد؟

نوشته شده توسط سون سنچری در ۰۶ شهریور ۱۴۰۳
۰

دبی یکی از شهرهای محبوب جهان برای مهاجرت و زندگی محسوب می‌شود، به طوری که سالانه میزبان گردشگران و مهاجران بسیار زیادی است. بازار املاک و مستغلات دبی به دلیل تنوع بالای آپارتمان‌ها، ویلاها و مجتمع‌های مسکونی یکی از پویا‌ترین بازارهای املاک به حساب می‌آید که همین امر انتخاب گزینه مناسب را برای متقضیان اجاره مسکن دشوار می‌سازد. از این رو آشنایی با مراحل اجاره خانه‌ها در دبی، قوانین و قیمت آن بسیار حائز اهمیت است؛ لذا در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اجاره ملک در دبی ما همراه باشید.

مراحل اجاره خانه‌ها در دبی

اجاره خانه‌ها در دبی تجربه بی‌نظیر زندگی در یکی از رویایی‌ترین شهرهای خاورمیانه را به شما هدیه می‌دهد‌. با این وجود برای اجاره خانه‌ای متناسب با شرایط خود باید مراحل مختلفی را طی کنید که عبارتند از:

اجاره خانه‌ها در دبی
  • تعیین هدف: اولین گام در اجاره ملک را می‌توان تعیین بودجه، منطقه و امکانات مورد نظر دانست، چرا که بدین صورت راحت‌تر می‌توان خانه‌ای مناسب پیدا کرد. مناطق مختلف دبی ویژگی‌ها و امکانات متفاوتی دارند که انتخاب از میان‌ آن‌ها به انتظارات افراد وابسته است.
  • یافتن ملک: در گام بعدی باید به یک مشاور املاک معتبر و حرفه‌ای مراجعه کنید و شرایط‌‌تان را برای تیم مربوطه شرح دهید. مشاوران مربوطه لیستی از آپارتمان‌ها را فهرست‌بندی می‌کنند و به درستی می‌توانند شما را به سوی انتخاب واحدی شیک و متناسب با انتظارات‌تان سوق دهند.
  • بازدید از منزل: پس از انتخاب آپارتمان مورد نظر باید نسبت به بازدید از ملک در یک زمان و تاریخ مشخص اقدام کنید. در هنگام بررسی واحد حتماً به امنیت منطقه، میزان شلوغی، فاصله منزل تا محل کار، سطح دسترسی به وسایل نقلیه و امکانات مختلف آن توجه داشته باشید.
  • مذاکره بر سر قیمت: پس از انتخاب ملک منتخب، نوبت به مذاکره با مالک بر سر قیمت و شرایط اجاره واحد می‌رسد. در این مرحله باید همه مشخصات آپارتمان اعم از مدت‌ زمان اجاره و مبلغ دپوزیت را مشخص کنید.
  • تهیه قرارداد: در نهایت مرحله آخر، تهیه قرارداد با ذکر جزئیات دقیق می‌باشد. لازم به ذکر است که پیش از امضای اجاره‌نامه، آن را با دقت هرچه‌ تمام‌تر مطالعه کنید تا از تمامی بندهای مندرج در آن مطمئن شوید.

قوانین و مقررات اجاره ملک در دبی

اجاره خانه‌ها در دبی مستلزم آشنایی با قوانین آن است، چرا که این امر به تصمیم‌گیری هرچه بهتر افراد کمک می‌کند. داشتن شماره شناسه RERA برای تمامی مشاوران املاکی که در طمینه ملک فعالیت دارند ضروری است و قانونی بودن قرارداد آن‌ها را نشان می‌دهد. همچنین قرارداد اجاره خانه باید درEJARE   (سیستم کنترل و ثبت قرارداد میان مالک و مستاجر) ثبت گردد. ذکر مبلغ کرایه‌ خانه و مبلغ دپوزیت در اجاره‌نامه نیز الزامی است. هزینه‌های جانبی خانه اعم از هزینه آب، برق، گاز و اینترنت حتماً باید در قرارداد اجاره‌ خانه درج شوند. طبق قوانین، پرداخت هزینه تعمیرات کلی برعهده مالک خانه بوده و بهتر است آن را در اجاره‌نامه به ثبت برسانید. مستاجر تمدید و یا تخلیه منزل را باید از ۲ ماه زودتر به مالک اطلاع دهد. همچنین اگر صاحب‌خانه بخواهد مستاجر را زودتر از موعد بیرون کند باید حتماً از چند ماه جلوتر (بسته به مدت زمان ذکر شده در قرارداد) به وی خبر دهد.

عوامل موثر بر قیمت اجاره خانه‌ها در دبی

قیمت اجاره خانه‌ها در دبی به عوامل متعددی مانند موقعیت مکانی، نوع ملک، متراژ و امکانات بستگی دارد. بی‌شک مهم‌ترین فاکتور تعیین کننده قیمت اجاره را می‌توان منطقه آن دانست،‌به طوری که نرخ اجاره در مناطق پرطرفدار به مراتب بیشتر از سایر نقاط است. از طرف دیگر آپارتمان‌ها بازه قیمتی متفاوتی نسبت به واحدهای ویلایی دارند. همچنین مساحت نیز از دیگر فاکتورهای مهم محسوب می‌شود، بدیهی است در شرایط یکسان خانه‌های کوچک‌تر قیمت پایین‌تری دارند. از طرف دیگر امکاناتی مانند استخر، باشگاه، پارکینگ و .. می‌تواند قیمت نهایی اجاره خانه را افزایش دهد.

اجاره خانه‌ها در دبی

نتیجه‌گیری

دبی به دلیل جاذبه‌های گردشگری فراوان، موقعیت استراتژیک، بازار کار پویا و فرصت‌های شغلی متعدد یکی از مقصدهای جذاب برای زندگی و مهاجرت تلقی می‌شود. از این رو اجاره خانه‌ها در دبی فرصت زندگی و کار در شهری مدرن و پر امکانات را به افراد هدیه می‌دهد. با این وجود مراجعه به یک مشاور املاک معتبر برای یافتن خانه‌ای مطابق با نیازهای خود امری ضروری است، چرا که کارشناسان مربوطه به درستی می‌توانند این مسیر پرچالش را برای شما هموار سازند.

ثبت دیدگاه

Your email address will not be published.

مقایسه لیست ها